.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برپايي نخستين كارگاه آموزش كشاورزي اينترنتي کشوردرقرن آباد گرگان
استفاده از اينترنت در امور كاشت، داشت و برداشت را كشاورزي اينترنتي مي گويند كه اين فناوري در مراحل كاشت به كشاورزان مي آموزد كه چگونه زمين را براي كشت آماده كنند، چگونه بايد خاك زمين را امتحان كنند تا محصول متناسب آن را بكارند يا چگونه از آب به بهترين شكل ممكن استفاده كنند....

كارگاه آموزشي كشاورزي اينترنتي 31 فروردين ماه در روستاي قرن آباد گرگان برگزار شد.
مشاور پروژه هاي ICT روستايي معتقد است: روستاي قرن آباد مي تواند مركز پايلوتي براي توسعه علمهاي جديد كشاورزي شود و به خاطر وجود پتانسيل آزاد، مي تواند با همكاري دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي گرگان فضاي خوبي براي توسعه فناوريهاي نوين در كشاورزي باشد.
به گزارش ايسنا، استفاده از اينترنت در امور كاشت، داشت و برداشت را كشاورزي اينترنتي مي گويند كه اين فناوري در مراحل كاشت به كشاورزان مي آموزد كه چگونه زمين را براي كشت آماده كنند، چگونه بايد خاك زمين را امتحان كنند تا محصول متناسب آن را بكارند يا چگونه از آب به بهترين شكل ممكن استفاده كنند.
در اين كارگاه چهار نفر از استادان در آن حضور داشته و حاضراني از متخصصان كشاورزي از استانهاي گلستان، مازندران و سمنان و تعدادي از جوانان روستايي و كساني كه زمين مناسب براي اجراي طرحهاي كشاورزي نوين دارند، شركت داشتند.
علي اكبر جلالي مشاور پروژه هاي ICT روستايي گفت : ورود فناوريهاي نوين مي تواند در حوزه كشاورزي اثر داشته باشد؛ به عنوان مثال مي توان با روشهاي بهينه سازي مقدار مصرف آب را تا حدود 10 برابر كاهش و ارزش توليد محصول و ميزان آن را حتي تا 25 برابر افزايش داد و در نتيجه اين تحول مسلماً مشاغل جديد به وجود مي آيد.
وي افزود: اولين مركز جامع خدمات فناوري اطلاعات و ارتباطات روستايي كشور در روستاي قرن آباد و در خردادماه 1383به بهره برداري رسيد.
در اين مركز، خدمات فناوري اطلاعات از قبيل پيشخوان دولت به منظور ارايه خدمات دولتي در محل روستا، كافي نت، آمفي تئاتر، كارگاههاي آموزشي، دفاتر مجازي و سرويسهاي خدماتي شامل پست، پست بانك، دفاتر ارتباطي، دفتر ترويج كشاورزي، دامپزشكي، خدمات بيمه و مركز رشد فناوري اطلاعاتي روستايي و امكانات لازم براي كار از راه دور پيش بيني شده است.
او افزود: تأسيس چنين مركزي مي تواند ضمن جذب افراد تحصيل كرده بيكار، امكانات تحصيل در دانشگاههاي مجازي و از راه دور را فراهم كرده و با كم كردن فاصله شهر و روستا امكان مهاجرت معكوس را فراهم كند. با تأسيس مركز ICT روستاي قرن آباد زمينه فرهنگي لازم براي تجهيز ده هزار روستا به دفاتر ارتباطات و فناوري اطلاعات در كشور فراهم شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.